How to create Change Makers.
“Hi Drude,
I want to thank you again for an incredible semester. I truly appreciate everything you have done and I have learned more than I ever thought I would about sustainability and Danish fashion as a whole. All the best,
Marni” ( privat mail fra studerende fra USA på DIS 2015)
Dette var de kommentarer jeg fik da de studerende havde afsluttet deres semester på DIS:
“Comments about Faculty 1: Drude-Katrine Plannthin
—The instructions were always clear, and she was very approachable and open to questions. (AIFJ)
–Very open to students (FHFJ)
–Drude was an amazing guide in this topic, not only was she so passionate about the topic of fashion and sustainability herself, but she found ways for it to interest everyone in the class as well. The class wasn’t just focused on one part of the spectrum, but instead a lot of different aspects which were so enticing. (JIII)
–She was always available for questions and was willing to help everyone. (CHHH)
–Drude is AMAZING- she fostered creativity which will most definitely help me at my home university and later in life. She provided cultural immersion in presenting me with a new, “Danish” way of thinking, learning, and working– moreso than any other class at DIS. FAVORITE CLASS. (CHJH)
Jeg har hovedsagligt arbejdet som gæstelærer med formidling omkring emnet bæredygtighed i mode og tekstil branchen, med udgangspunkt i designerens rolle. Jeg under viser dog fast på
Det fleste undervisnings timer og forelæsninger har været henvendt til højere læreanstalter og design skoler. Som for eksempel Københavns Erhvervs Akademi (KEA), Copenhagen Business School, (CBS), Teko-Center Danmark (TEC), Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering, (KADK) og Håndarbejdsets Fremme (UCC), Danish Institute for Study Abroad, (DIS) for amerikanske studerende, som gæster Danmark i et semester på deres Bachelor uddannelse.
Men da jeg kontinuerligt gennem 25 år har fokuseret på at ændre attituder, vaner og praksisser også hos forbrugeren, er det muligt at tilrettelægge et program, der både er let tilgængeligt, udfordrende og interessant i andre sammenhænge. Det være sig virksomheder, der har brug for nye input eller et yngre publikum, som skole elever.
Da de mange vaner og behov starter og grundlægges hos barnet , er det min overbevisning, at vi allerede i en tidlig alder har glæde af at få en indsigt, der giver os mulighed for at handle aktivt og anderledes.
Foredrag og forelæsninger kan have en varighed fra alt mellem 1½ – 3 timer.
Virksomheder, der har interesse i mode eller behov for et anderledes indslag, evt i forbindelse med tema dage, kurser eller uddannelse af deres ansatte i miljø regi, vil kunne finde andre og nye indsigter indsigter via disse forelæsninger.
Tema dage, kurser og undervisning tilrettelægges gerne med mine kollegaer for at skabe dynamik og dække flere områder. Alt tilrettelægges alt efter tilhørere, behov og niveau og fastlægges ved nærmere aftale.
Her kan du finder eksempler på standardpræsentationer til foredrag og forelæsninger, bemærk dog at ændringer vil forekomme alt efter ønske og behov. Jeg tilbyder at holde forelæsninger på både dansk og engelsk.
En levende og utraditionel gennemgang af hvad miljøvenligt tøj er kontra konventionelt tøj, produktionsmetoder og term forklaringer som relatere til den enkelte forbrugers hverdag: